Pierwsza w tym roku edycja kursu z zakresu postępowania administracyjnego
24 stycznia 2025 r. zakończyła się pierwsza w tym roku edycja kursu specjalistycznego dla policjantów realizujących czynności w postępowaniach administracyjnych o oznaczeniu kodowym Post. A-1/25.
Podczas trwającego pięć dni kursu dwudziestu funkcjonariuszy i pracowników Policji, reprezentujących różne wydziały, jednostki organizacyjne i garnizony doskonaliło swoją wiedzę i umiejętności w zakresie prowadzenia postępowań administracyjnych.
Zajęcia obejmowały tematykę przebiegu postępowania administracyjnego, m.in. zakres obowiązywania i zasady ogólne kodeksu postępowania administracyjnego, przesłanki wyłączenia pracownika od udziału w postępowaniu administracyjnym, uprawnienia i obowiązki strony, sposoby doręczania pism, zasady obliczania terminów, sposoby postępowania w przypadku wystąpienia braków formalnych wniosku, rodzaje dowodów, przesłanki wszczęcia, zawieszenia, umorzenia postępowania administracyjnego oraz wznowienia postępowania i stwierdzenia nieważności decyzji. Uczestnikom zaprezentowano aktualne orzecznictwo sądowe w zakresie omawianych zagadnień.
Słuchacze doskonalili także umiejętności praktyczne z zakresu obliczania terminów do wniesienia odwołania od decyzji administracyjnej, dokumentowania czynności dowodowych, sporządzania postanowień oraz decyzji administracyjnych.
Uczestnicy mogli wymienić się doświadczeniami związanymi z prowadzeniem przez nich postępowań, m.in. w sprawach kadrowych, cudzoziemców, wydawania pozwoleń na broń, koncesji na wytwarzanie i obrót materiałami wybuchowymi, bronią, amunicją i technologią o przeznaczeniu wojskowym lub policyjnym, kwalifikowanego pracownika ochrony, licencji detektywistycznych i informacji publicznej.
Udział w kursie z pewnością przyczynił się do pogłębienia wiedzy w zakresie stosowania procedury administracyjnej w sprawach należących do właściwości organów Policji.