Międzynarodowe warsztaty w naszej szkole
W mijającym tygodniu w naszej szkole po raz pierwszy odbyły się polsko-niemieckie warsztaty, w których uczestniczyli nasi słuchacze oraz kadra dydaktyczna.
W dniu 12 listopada br., w ramach projektu Erasmus+, odwiedziła nas grupa kadetów z Klaus-Steilmann Berufskolleg w Bochum. Przed rozpoczęciem warsztatów goście zwiedzili obiekty naszej szkoły oraz wysłuchali informacji dotyczących specyfiki szkolnictwa policyjnego w Polsce. Nauczyciele policyjni z poszczególnych zakładów dydaktycznych omówili zakres funkcjonowania swoich komórek organizacyjnych, a także zaprezentowali wykorzystywane pomoce dydaktyczne i sprzęt niezbędny do profesjonalnego prowadzenia zajęć.
Główną część wizyty stanowiły warsztaty międzynarodowe, obejmujące m.in. analizę systemów szkolnictwa policyjnego w Polsce i Niemczech oraz zagadnienia dotyczące służby policyjnej związane z przestrzeganiem praw człowieka. Jednym z elementów spotkania była dyskusja na temat Holocaustu, odpowiedzialności za Zakładę oraz edukacji dotyczącej historii i konsekwencji II wojny światowej.
Nasi słuchacze i goście z Niemiec pracowali w grupach nad poruszanymi tematami, starając się wypracować wspólne stanowiska, które następnie prezentowali na forum.
Projekt realizowany przez szkołę z Bochum obejmuje również wizytę w Miejscu Pamięci i Muzeum Auschwitz-Birkenau, Fabryka Emalia Oskara Schindlera – oddział Muzeum Historycznego Miasta Krakowa oraz zwiedzanie zainstalowanej na stałe wystawy prac Mariana Kołodzieja – artysty i byłego więźnia obozu koncentracyjnego – w miejscowości Harmęże.zatytułowana („Klisze pamięci. Labirynty”).
Inicjatywy tego typu pokazują, że tematyka II wojny światowej, poszanowanie praw człowieka oraz służba na rzecz społeczeństwa stanowią ważne i wspólne pole do dialogu. Zaangażowanie naszych słuchaczy i niemieckich gości potwierdza potrzebę organizowania podobnych spotkań. Dzięki otwartej dyskusji, prowadzonej z poszanowaniem poglądów obu stron, możliwe jest wypracowanie konsensusu, który może przełożyć się na konkretne działania.












